Misschien dat er bovenbouwleerlingen op dit forum zijn met ervaring met de combinatie Wiskunde A en Natuurkunde?
Op de school waar ik werk heeft een deel van de natuurkunde leerlingen wiskunde A. Ik schat zo’n 20 a 30 %. Leerlingen met een serieuze werkhouding kunnen prima presteren met deze combinatie.
Het is ook een beetje afhankelijk waar het met wiskunde bij je misloopt. Blijkbaar gaat natuurkunde goed? Hoe zit het bijvoorbeeld met scheikunde? Daar wordt ook veel gerekend. Verder is motivatie natuurlijk ook veel waard. Ik ben daarom benieuwd waarom je precies natuurkunde zou willen kiezen.
Je geeft aan dat bij de meeste technische opleidingen natuurkunde verplicht is met wiskunde B. De vraag is natuurlijk of je al een beetje weet wat je wil. Ik denk dat natuurkunde zoiezo nuttig is. Je leert je omgeving te begrijpen, complexe problemen oplossen, informatie te selecteren etc. Daarnaast doe je ook nog praktische onderzoeksvaardigheden op.
Of je later in de zorg terecht komt, in het bedrijfsleven of in de techniek, ik weet zeker dat je wat aan natuurkunde hebt…
Succes met je keuze!