Beste lezer,
Ik zit al een tijd met vragen over een natuurkundig fenomeen “time pockets”.
De term “time pockets” vind ik beter passen als de term “time bubbels”, zoals Einstein ze noemde. “Time bubbels” doen mij meer denken bolvormige plaatsen waar de tijd anders verloopt als in de omliggende omgeving, maar het zou wel elke vorm kunnen hebben.
Wat de de term in de toekomst wordt gaan we nog wel merken als er onderzoek naar dit fenomeen gaat plaatsvinden.
Vraag 1 : Afhankelijk van de snelheid dat een object heeft, heeft het een vast te stellen tijdsverloop. Wanneer de snelheid toeneemt, wordt het tijdsverloop langzamer. Volgens mij maakt het niet uit of dit een rechtlijnige snelheid is of een cirkelvormige is. Klopt dit?
Mijn redenatie is dat de buitenzijde van een draaiende object wel degelijk een te meten snelheid heeft terwijl het draaipunt van het object stilstaat ten opzichte van zijn omgeving.
Vraag 2 : Hoe gaat het tijdsverloop binnen een draaiend object verlopen?
Mogelijkheden
1 Het hele object heeft hetzelfde passeren van de tijd. Een time pocket.
2 In het draaipunt verloopt de tijd op dezelfde snelheid als in de omgeving van het object, het verloop van tijd vertraagd naar de rand van het object waar de grootste snelheid is.
3 Iets waar ik nog niet aan gedacht heb.
Vraag 2A : Als het antwoord mogelijkheid 2 is ontstaat er dan iets als “time friction” in het object?
Vraag 3 : Volgens welke van het tijdsverloop werkt de zwaartekracht op het draaiende object?
Mogelijkheden
1 De zwaartekracht heeft op het draaiende object dezelfde werking als dat het object stil staat.
2 De zwaartekracht heeft een vertraagde werking op het draaiende object.
3 De zwaartekracht heeft een verminderde werking op het draaiend object.
4 Een combinatie van 2 en 3.
5 Iets waar ik nog niet aan gedacht heb.